Saturday 22 May 2010

munajat

wahai Kekasihku! demi hak-Mu, kalau saja bukan keyakinanku akan rasa cinta-Mu maka aku akan mencela-Mu dan kalau saja bukan kerana pengetahuanku akan kasih sayang-Mu maka aku akan memgadu kepada-Mu. dan seandainya bukan kerana kepercayanku akan keadilan-Mu mungkin aku akan memusuhi-Mu dan andaikata bukan kerana telah ku rasakan nikmat-nikmat-Mu mungkin aku akan menganggap lambat mulianya kebaikan -Mu. akan tetapi aku telah melunturkan keraguan dengan keyakinan, rasa marah dengan keredhaan, keluhan dengan kesabaran. hanya bagi-Mulah kerelaan hatiku walaupun lidahku masih terus mengelu, kedamaian jiwaku meskipun terkadang meleleh air mataku, kecerian jiwaku meskipun wajahku masih murung, keyakinan batinku meskipun tubuhku terkadang tidak bergairah. janganlah Engkau menghukumku atas apa yang fana dalam diriku, dan sesungguhnya hanya bagi-Mulah semua yang engkau sukai dari apa-apa yang aku bawa kembali padamu

No comments:

Post a Comment